Tak sobie plotę sznurki, a oto efekty. Frywolitka igłowa, czółenkowa, może nawet cro-tat. Co do szydełka też mam plany i zastanawiają mnie druty. Pewnie okazjonalnie pojawią się krzyżyki i hardanger. Uwagi, rady, pomysły i wskazówki jak najbardziej mile widziane :)

sobota, 13 października 2012

Ponczo!


Chciałam zakomunikować, że jak mnie nie było, to nie tak, że się nic nie działo. Działo się! Działo się ponczo, wspominane w poprzednim wpisie. Po wielu próbach, błędach, bluzgach itp. przejawach agresji werbalnej, postanowiłam jednak przeczytać polecenia ze zrozumieniem i się udało.

Wzór podłapałam stąd i bardzo dziękuję za jego udostępnienie :) Użyłam włóczki Wendy, w kolorze koralowym (nr 5096). W sklepie przy sztucznym świetle wyglądał na rudy, ale co tam, koralowy też ładny ;] Zużyłam tego 4,5 motka, efekt końcowy ma wymiary 130 x 68 cm i jest - tak, dobrze się wydaje - jest szalem. Kiedy doszyję guziki (muszę najpierw jakieś kupić i wybrać i wogl), będzie wielofunkcyjne szaliko-ponczo-cośtam. Już teraz jest rewelacyjnie ciepłe a w dodatku super się układa (mimo że właściwie podejrzanie przypomina koc ;] ), szast prast i ponczo z golfem (!) gotowe.

Gdyby ktoś chciał sobie takie sprawić, to od razu powiem - wzór jest banalnie prosty. Wystarczy opanować łańcuszek, słupek podwójny i dodawanie nitki. No i kończenie robótki rzecz jasna ;) Wzór idzie tak:

85 oczek łańcuszka podwójną nitką (to się waha w zależności od grubości włóczki i preferowanej szerokości, jeśli się nie mylę to liczba musi być podzielna przez 17)
teraz już nitką pojedynczą


Kikimora pisze tak:
4 oczka łańcuszka
*
- zrób po 2 słupki podwójne w każdym z 3 kolejnych oczkek podstawy
- omiń 1 oczko podstawy
- 1 słupek podwójny, omiń 1 oczko podstawy - powtórz to 5 razy
- zrób po 2 słupki podwójne w każdym z 3 kolejnych oczek podstawy
*
- powtarzaj od * do * aż do końca rzędu
- zakończ rząd 1 słupkiem podwójnym
Dla mnie jednak takie ujęcie tematu jest nieco nieoczywiste, więc, gdyby ktoś też miał z tym problem, to wyjaśniam:
Według mnie wzór składa się z  powtarzającego się motywu:
1) 5 razy słupek podwójny w co drugie oczko 
2) 6 razy po 2 słupki podwójne (w kolejne 6 oczek łańcuszka)
a zaczynamy od połowy punktu 2) = 3 razy dwa słupki podwójne w każde oczko łańcuszka. Kończymy również połową motywu 2) + 1 słupek podwójny w kolejne oczko.

"Falowanie" wzoru wychodzi automatycznie (fragment 2) "rozpycha" robótkę, fragment 1) zwęża ją).



Detal

1 komentarz:

  1. To ponczo jest prześliczne... W realu jeszcze ładniejsze :)

    OdpowiedzUsuń